Top 3 GroenLinks Weert: Mieke, Bas, Johan

Kandidaten GroenLinks Weert

In de aanloop naar de verkiezingen van 19 maart 2014 heeft GroenLinks Weert de kandidatenlijst vastgesteld. Met deze lijst presenteert GroenLinks zich sterk door de diverse achtergronden van de kandidaten. Het zijn vrouwen en mannen van allerlei leeftijden met zowel bekende als nieuwe gezichten. GroenLinks Weert is blij met de lijst. Geweldig dat deze betrokken mensen zich in willen zetten voor GroenLinks. Met hen gaan we vol vertrouwen de verkiezingen in voor een groen, sociaal en toegankelijk Weert; voor iedereen van nu en voor de toekomstige generaties.

Lijsttrekker Bas Meijboom is maatschappelijk zeer actief in Weert. Bas Meijboom is onder andere initiatiefnemer van WeertEnergie, de lokale energie coöperatie. Daarnaast is Bas Meijboom samen met zijn vrouw initiatiefnemer en organisator van de RommelRoute op Leuken. Ook is hij actief als bestuurslid van de Wijkraad-Leuken.

Tweede kandidaat op de lijst, Johan Pot, is al sinds 1972 politiek actief. Eerst als medeoprichter van de PSP-afdeling Hoeksche Waard en sedertdien als bestuurder van de PSP, later GroenLinks. Na enkele omzwervingen en zijn verhuizing naar Weert in 2002 “kriebelt” het weer en is hij weer actief aan de slag gegaan, nu voor GroenLinks Weert als voorzitter.

De derde kandidaat op de lijst is Mieke van Helmond. Zij is al lang actief voor GroenLinks Weert. Bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2010 was zij lijsttrekker van GroenLinks Weert. Mieke van Helmond is werkzaam in het onderwijs als leraar HVO en filosoferen met kinderen.

Op onze lijst staat ook, als jongste kandidaat, Ibrahim Döşlü. Hij ontving op 10 oktober 2013 de prijs voor het beste duurzame idee van Weert! Zijn winnende idee is een app waarmee men problemen en klachten in het openbaar gebied kan melden bij de gemeente. Vooral jongeren worden door het gebruik van deze app meer betrokken.

De volledige kandidatenlijst van GroenLinks Weert:

1. Bas Meijboom
  2. Johan Pot