Goede zorg is mensenwerk

GroenLinks Weert start petitie over bezuinigingen in de zorg.

Op zondag 23 februari voerde GroenLinks Weert campagne in de binnenstad van Weert. Tweede Kamerlid Linda Voortman was speciaal naar Weert afgereisd om samen met de leden van GroenLinks Weert de campagne in te luiden.

GroenLinks lanceerde dit weekend een petitie over de bezuinigingen in de zorg. Er gaat de komende jaren heel wat veranderen in de zorg. Veel zorgtaken komen bij de gemeenten te liggen, met een fikse korting door het kabinet Rutte.

GroenLinks is voor het organiseren van zorg in de wijk en in de buurt wanneer dit kan, zodat er maatwerk geleverd kan worden. Dit wordt echter onmogelijk wanneer er heel veel geld wordt weggehaald als zorgtaken van het Rijk naar de gemeenten worden overgeheveld.

GroenLinks Weert ontving veel positieve reacties op de deelname aan de gemeenteraadsverkiezingen in Weert en onze plannen voor de toekomst van Weert. De partij wil zich inzetten voor meer banen in de regio Weert, goede zorg in de wijk en schone energie.

Tevens was veel steun voor de petitie tegen de bezuinigingen in de zorg die GroenLinks dit weekend landelijk is gestart. Het kabinet Rutte wil meer dan 2 miljard euro bezuinigen op de zorg die mensen thuis krijgen. Onacceptabel, volgens GroenLinks. Veel ouderen willen graag thuis blijven wonen, en door bijvoorbeeld de thuiszorg is dit gelukkig ook mogelijk. Het is dan ook een domme keuze om hier op te willen bezuinigingen. Het geld kan ook gevonden worden door overbodige regels in de zorg te verminderen, het niet uit te geven aan prestigeprojecten en overbodige managers in de zorg.

GroenLinks Weert heeft de eerste campagnedag succesvol afgesloten met meer dan 100 handtekeningen voor de zorgpetitie. De komende weken gaat de lokale afdeling verder met deze actie. De petitie is digitaal te tekenen via www.groenlinks.nl/zorg