De natuuromgeving van Weert is van onschatbare waarde

GroenLinks Weert wilt snel werk maken van de profilering van Weert als groenste stad van Europa. Met grote en minder grote natuurgebieden zoals Grenspark Kempen-Broek, het IJzeren Man-gebied en de Laurabossen ligt Weert letterlijk in het groen. GroenLinks Weert wilt blijven investeren in de groenste stad van Europa, want het biedt kansen voor werkgelegenheid in het toerisme en de recreatieve sector.

De leefomgeving van Weert trekt jaarlijks duizenden bezoekers aan. Genoeg kansen om werkgelegenheid mee te creëren voor bijvoorbeeld het toerisme en de horeca. Dat kunnen we een impuls geven door te investeren in de leefomgeving van Weert en de profilering van Weert als groenste stad van Europa.

Meijboom vervolgt: De gemeente Weert profileert zich  nu op allerlei thema’s als de beste gemeente, bijvoorbeeld op het gebied van sport, wonen en groen. Laten we nu een ding kiezen waar we Weert mee op de kaart willen zetten. Voor GroenLinks is dat Weert als groenste stad van Europa.

In ons sterk verstedelijkte land hebben veel mensen behoefte aan rust, ruimte en mogelijkheden om te genieten van de natuur.  Mensen kunnen niet zonder groen om zich heen en natuur in de buurt. Daarnaast is het nodig voor een goede leefomgeving waar mensen allerlei vormen van recreatie kunnen uitoefenen, of dat nu wandelen, paardrijden, fietsen of watersport is.

Meijboom: En van die natuur heeft Weert heel erg veel en dat trekt veel toeristen aan. En daar moeten we in blijven investeren. De groene omgeving van Weert biedt kansen voor het toerisme en de horeca.

Een groene stad is een leefbare stad, stelt de lokale afdeling van GroenLinks. Daarom moet het groen en de natuur behouden worden en versterkt. Dat geldt in de stad, maar ook voor het buitengebied. GroenLinks Weert wil dat organisaties die zich inzetten voor groen en duurzaamheid een structurele positie krijgen om samen met de gemeente Weert te werken aan Weert als groenste stad van Europa.