Nieuws gefilterd op Bestuur

GroenLinks hekelt verkiezingscampagne in Weert

Verkiezingsborden

GroenLinks Weert doet als niet zittende partij mee aan de gemeenteraadsverkiezingen van 19 maart. De partij doet mee omdat mensen moeten kunnen kiezen voor eerlijke politiek en heldere standpunten. GroenLinks Weert gaat voor meer groen in de gemeente, meer banen voor Weert, goede zorg in de wijk en een open en toegankelijk gemeente(bestuur). Dit laatste speerpunt hebben politieke partijen zelf in de hand, stelt de partij.

Lees het volledige persbericht hier

Banenplan van GroenLinks Weert

Werk

De lokale afdeling van GroenLinks in Weert wilt dat de gemeente meer gaat doen om mensen aan de slag te helpen.  Er zitten ook in Weert veel mensen thuis. En dat is niet nodig, stelt GroenLinks Weert. Werk zorgt voor inkomen, zekerheid en zelfontwikkeling. Zo blijven mensen aan de slag en hebben ze perspectief.

Lees onze volledige plannen hier

Vandaag weer campagne gevoerd in de binnenstad van Weert. Wederom positieve reacties op onze petitie tegen de bezuinigingen in de zorg. GroenLinks Weert gaat voor meer banen, goede zorg georganiseerd in de wijk en schone energie!

op 08 maart 2014

Nieuwe website voor GroenLinks Weert

Welkom op de vernieuwde website van GroenLinks Weert! GroenLinks Weert is overgestapt op een nieuwe website als onderdeel van de vernieuwde landelijke GroenLinks website. De nieuwe layout maakt het voor kiezers en geinteresseerden vele malen gemakkelijker om te zien waar GroenLinks voor staat en wie onze mensen zijn. Bovendien is de nieuwe website beter te bekijken op mobiele apparaten als tablets en mobiele telefoons.

Een convenant tekenen is niet genoeg!

Van het COC kreeg GroenLinks Weert de uitnodiging om het convenant tegen discriminatie van homo’s, lesbiennes, biseksuelen en transgenders te ondertekenen. Geheel onverwacht was deze uitnodiging toch nog stof tot discussie binnen onze partij. Bereiken we met het ondertekenen van een convenant wel wat we willen? Een tolerante stad waar diversiteit hoog in het vaandel staat? GroenLinks Weert is glashelder: met alleen een convenant tekenen, komen we er niet. We moeten meer doen dan dat!

Lees verder!